torsdag 24 maj 2012





L.Y.C.K.A

mitt i allt det tunga...
som gör att man samtidigt som man gråter
för någon väldigt kär,  
bara vill skratta och känna  L Y C K A
för den lättnad som sakta kommer smygandes in i min kropp.



Beskedet från min angiografiundersökning var så bra den kunde vara,
jag har två konstigheter i min hjärna, 
en i vänster hjärnhalva och en annan i höger...


Läkaren sa idag - att om man nu promt ska ha något fel i hjärnan
så har jag det bästa av det sämsta!
Så som läget är ska vi avvakta, ingen behandling sätts in
utan jag får en kallelse om 1 år för ny magnetröntgen
för att se om det skett några förändringar annars får det bara vara 
som det är.
Hon tyckte jag skulle bjuda familjen på champagne till middag,
försöka släppa detta och bara njuta
 - och det är precis vad jag ska göra...



Men först ska jag sova, 
sova djupt och ordentligt som jag inte gjort sedan i december.




Jag är tacksam, så otroligt tacksam!