fredag 11 maj 2012

Back@my casa...




Hemma igen...


känns så skönt,




efter min angiografiundersökning.


Undersökningen gick så bra, trots att jag var så
fruktansvärt rädd. 
Har haft den stora förmånen att jag enbart varit
inlagd på sjukhus vid mina 2 barns födslar, så denna ovetskap
om vad som väntade tyckte jag var hemsk!
Men jag hade min underbara son med mig 
(han pluggar medicinsk teknik på KTH och tycker detta är otroligt intressant)
sonen är lugn och orädd,
 perfekt att ha med sig när jag själv
är en sådan orolig person.
Vill bara skriva att personalen, åh vilka underbara människor
de gjorde att det hela kändes så mycket lättare.
Tack ALLA FINAKarolinska Sjukhuset som gjorde
att min värsta rädsla försvann!


Hur som är det nu så skönt att vara hemma igen,
får inte gå i trappor så nu ligger jag i soffan dygnet runt och trängs 
med mina två voffar och zappar runt bland tv kanaler.
Hur mycket jag än zappar runt hittar jag inget vidare kul att titta på.
Jag plockar fram mina härliga trädgårdsböcker och ligger
och fantiserar om vad som ska inhandlas för nytt i växtväg denna
vår - känner att jag snart är värd en liten tripp till Zeta´s.


Men nu ska jag först in och titta runt på vad ni har sysslat med
de senaste dagarna...


Önskar ER ALLA en riktigt fin fredag!