tisdag 17 april 2012




KAFFE...KAFFE...KAFFE...



Oftast dricker jag cappuccino eller latte,
men ibland längtar jag efter café au lait.
Då brygger jag mig kaffe i vår Moccamaster, som gör ett 
riktigt gott bryggkaffe.

Kaffet + den värmda mjölken vill jag ha i en STOR VID kopp,
tycker inte alls det passar i en hög lattemugg, undrar varför det är så?
(Tror det har med känslan av att sitta i Paris med sin vida café au lait mugg!)

Sen ska man sitta länge...gärna med en kär vän, prata, njuta
och kanske drömma sig bort till Frankrike en stund,
absolut ett MÅSTE just i dag när det känns som NOVEMBER
utanför fönstret.




Idag hann jag med en sådan skön stund efter morgonpromenaden
med hundarna i skogen.

Men nu är det tillbaka till verkligheten, dvs. slänga sig in i duschen och starta 
arbetsdagen, bort med France och tillbaka till novemberSverige.
Men visst ska vi göra det bästa av
denna mycket gråa kanske lite trista tisdag...

Må så gott//Åsa