söndag 22 april 2012




En riktig "skit-dag" har det varit @my casa idag,
vaknade med tung migrän, det är den tiden i månaden
och allt detta regnande gör ju inte saken bättre...


Just när man vaknar med migrän så är det ju nästan alltid kört,
tabletterna måste ju in i munnen INNAN attacken är där!!!




Det är pga. av detta ni får se ett gäng citroner
jag är som en citron idag, sur,surare, surast.
Har legat i soffan och zappat runt på tv hela dagen och vet ni
då blir man om möjligt ännu surare. 
På en ledig söndag finns det ju
så mycket annat man VILL göra.

Ser ni förresten den lilla syrenknoppen på mitt ris,
den är jag INTE sur över, längtar tills han/hon/hen slår ut - tänk att få
lite syrendoft i näsan - hade jag behövt idag


Något mer jag inte är sur över är ju min underbara
lergryta från Åbergs krukmakeri, som här är förberedd för ugnen.

Kan ni gissa vad det blev ikväll...




Jomenvisst...sjömansbiff...


Denna gryta, denna gryta...älskar den,
släng ner dina godsaker, låt den stå och mojja tills sig i ugnen
et voilà


Maten är klar!




Sur  Regning  Söndagskväll  =  Filmkväll





k r a m åsa