onsdag 9 november 2011

Vinterförvaring...






Hua vilken dimma vi haft i dag, såg knappt handen framför mig när jag
körde till arbetet, nu är hösten verkligen här...




Mina växter från terassen har nu fått flytta in i burspråket,
 då gäller som alltid att hoppas att de klarar vintern.




Rosmarinen och olivträden ser än så länge bra ut, värre är det med




citronträdet för det har tappat otroligt många blad - redan -
tänk sen när julgranen kommer in, då ligger väl alla blad på
golvet och det står nakna spretiga pinnar kvar i krukorna!!!
De har en lång mörk tid framför sig våra medelhavsväxter,
så vi får försöka pyssla om dem så gott det går 
dessa vintermånader.

Vill ha in lite julväxter i huset redan nu, ska ut och kika efter
hyacint och amaryllis i morgon - det är två av mina favorit
julblommor så jag tänker att det gäller att njuta så länge
det går av dessa lökar, så jag tjuvbörjar redan i november.

Må så gott!

k r a m åsa