torsdag 17 november 2011

Nymålad skänk...







Blev lite sugen på att prova metallic färg




så jag målade om skänken i köket, först med grå matt färg och sedan
med metallic lack ovanpå




här har jag ställt min nya fina DAY lampa




och lite annat smått & gott i silver








Skänken ingick i köpet av vårt hus, ni ser den där i
hörnet i det rum som på den tiden var rökrum.
Vad tycker ni om soffan - tänk den var klädd i ett
slags plasttyg!!!

Men visst är det egentligen helt fantastiskt med färgvalet - turkost & svart,
för detta rum var målat och tapetserat 1928, ganska coolt faktiskt
för att vara så länge sedan.

Nu är det damsugning som gäller, ledig hrm...torsdag för mig i dag,
känns iofs inte som ledigt när det är städning hela dagen som gäller...
men jag är i alla fall hemma och det är skönt.

Skön torsdag på er.

xoxo åsa